1. závod třetího ročníku SPEED Challenge
20.01.2014 20:11
V sobotu 18.1.2014 se jel první závod třetího ročníku Speed Challenge. Okolnosti nahrávaly do karet k vydařenému závodu, jelikož startovní listina vykazovala hojnou účast 36ti závodníků a přijeli si k nám zazávodit i noví jezdci. Dalším plusem pro sobotní závod bylo, že se jel na novém koberci, který jsme týden předtím společnými silami položili. Pokládka probíhala od pátka do neděle, jelikož bylo potřeba provést ještě nějaké související opravy.
Jezdci si ráno po příjezdu na dráhu mohli v tréninku otestovat své vozy. Kluci Petrovi, jež měli nově pořízený starší model, zjistili technickou závadu a dlouho se ji za pomocí zkušenějších závodníků snažili odstranit. Na konec se to povedlo a tak Václav Petr mohl v Hobbíkách získávat cenné závodní zkušenosti. Tuto pomoc také ke konci dne, při vyhlášení výsledků, náležitě ocenili, což zase oceňujeme my z rychnovského klubu.
Trochu opožděná rozprava proběhla v 9:30 h. Na ní Radek přivítal všechny závodníky a seznámil je i s některými novými pravidly. Tyto změny se týkaly především Formulí. Kvalifikační jízdy se jely tak, že po dobu každé rozjížďky se jezdci snažili zajet jedno nejrychlejší kolo a podle toho byli následně vyhodnoceny pozice na startu do finále. Finálové jízdy se jely tak, že na start další finálovky se jezdci postavili podle dojezdu z finálovky předešlé. Celkem byly vypsány 4 kategorie. FORMULE, HOBBY, STOCK a OPEN.
Na start kategorie Formule se postavilo celkem 12 jezdců a to po dvou šestičlenných skupinkách. Tento závod si poprvé ozkoušel jízdní vlastnosti zadokolky Formule i Aleš Raud, jež dosud jezdil se čtyřkolkou v kategorii Hobby a Stock. Pro závody s Formulema zvolil poměrně nový podvozek SERPENT. Hned v kvalifikacích bylo zřetelné, že volba to byla rozumná. Ostříleným matadorům značně zatápěl jednak proto, že tento podvozek disponoval kvalitníma jízdníma vlastnostma, ale taky nemalou míru na jeho výsledku měly zkušenosti získané z řady závodů, byť v jiných kategoriích, z minulosti. Svou jízdou si vybojoval první místo na stupni vítězů. Hned za ním se umístil Martin Marek následovaný Radkem Rusmichem.
Kategorii Hobby skupinu C tvořili junioři. Tato se hodnotila zvlášť, aby i ti nejmladší, jež se svou závodnickou kariérou začínají, mohli být oceněni za jejich dosažené výsledky. V této skupině se sešli 4 jezdci, mezi nimiž byl i zmiňovaný Vašek Petr. Další novou závodnicí, která se na nás přijela poprvé podívat a zároveň závodit a sbírat nové zkušenosti, byla Bára Culková. Přijela společně s taťkou, který závodil v Openech a Hobbících a zároveň zastupoval roli servisního technika v depu :-) . V této kategorii jsme mohli vidět razantní pokrok v ovládání svého modelu u Lucky Rusmichové i Míši Wolfa od chvil, kdy před pár lety, se závoděním, začínali. Lucka si zde vybojovala první místo, těsně za ní se umístil Míša Wolf následovaný Vaškem Petrem a Bárou Culkovou.
V Áčku a Béčku skupině kategorie Hobby jezdili mnohem zkušenější jezdci. Jelo jich celkem 12 a každá skupinka čítala 6 jezdců. Celkem neohroženě zde kralovali Petr Culka a Jirka Ročňák. Jejich stálými výsledky si zajistili první a druhé místo. Třetí se umístil Martin Marek se dvěma třetíma a jednou šestou pozicí. Po celou dobu závodů se Česťa Doubrava potýkal nekvalitním nastavením tlumičů. I seběhly se hlavy zkušené na výpomoc a bádaly, až se z nich kouřilo. Bohužel to stačilo pouze na deváté místo v konečném pořadí.
Stocky se vyznačovaly tím, že celou dobu startovní pole vidělo jen koncová světla Milana Wolfa. S přesvědčivou lehkostí jízdy dával všem na jevo, že první místo patří právě jemu. Následován Alešem Raudem. Tady už to tak přesvědčivé nebylo, ale jedno třetí místo a dvě druhá stačila na druhou příčku ve finále. Dále se za nima umístil Tomáš Janeček. který po celou dobu jezdil na pátých pozicích, ale první finálovou jízdu se mu podařilo vybojovat druhou příčku. V koncovém umístění tedy byl na místě třetím.
Ne moc hojně obsazovaná se zde jela i kategorie Open. Tady mezi sebou soupeřili tři jezdci. Po dlouhé době k nám zavítal Jirka Král, který si svou bezchybnou jízdou dojel pro své prvenství. Hned za ním jezdil Petr Culka, u kterého také bylo vidět, že si se svým modelem na trati dobře rozumí. Jako třetí se umisťoval a tak i dojel do cíle Richard Jenka.
Běžně naše závody končí okolo 16. až 17. hodiny. Díky počtu jezdců a vypsaných skupin se nám tyto trošku protáhly. Vyhlášení výsledků tedy připadlo na devatenáctou hodinu a třicátou minutu. Dále bych chtěl zmínit občerstvení, které zajistil Ivo Viktorýn. Určitě to přišlo vhod většině závodníků. No a v neposlední řadě bychom chtěli poděkovat za hojnou účast při závodu a doufáme, že si k nám tito kamarádi závodníci najdou cestu i v následujících měsících.
Druhý ze série Speed Challenge se jede 15.2.2014. Na který bychom vás tímto chtěli pozvat. Od letošního roku se u nás nově jedou i závody OFF ROAD 1:10, na něž je možno přijet vždy den po závodech Speed Challenge.
Tomáš Janeček
———
Zpět