2. závod seriálu Speed Challenge 2016
26.02.2016 19:3520. února jsme se v Habrové sešli na druhém závodě tohoto roku. Už ze startovní listiny bylo zřejmé, že se protáhne do pozdních odpoledních hodin a nebylo tomu jinak. Dokonce k nám bylo nakloněno příznivě i počasí, které na dráhu seslalo pár slunečních paprsků. Tentokrát se zde sešlo celkem 35 modelů, které byly rozděleny do 4 kategorií. FORMULE, HOBBY, STOCK a TRUCK. V kategorii FORMULE závodilo 9 vozů, v kategorii HOBBY závodilo 7 vozů, z toho 3 junioři. V další kategorii STOCK, která byla nejpočetnější, závodilo 10 vozů a v TRUCcích jsme mohli vidět vozů 8.
Do devíti hodin si závodníci mohli trénovat na nově postavené dráze a dostat jí tak aspoň trochu "do ruky". V devět hodin následovala rozprava, společné foto a přivítání závodníků. Po rozpravě jsme dráhu uvolnili, abychom mohli odstartovat do kvalifikací.
Jako první startovaly FORMULE rozdělené do dvou skupin. Jedna skupinka s 5 jezdci a druhá se 4 jezdci. Z první pětičlenné skupiny byl nejrychlejší Martin Šponar s časem 7,697s na kolo, za ním Radek Rusmich s časem 7,766s na kolo a třetí Jirka Ročňák s časem 7,870s na kolo. Ze druhé čtyřčlenné skupiny byl nejrychlejší Mr. Many s časem 7,786s na kolo, druhý Marek Vácha s časem 7,798s na kolo a jako třetí se v této skupince umístil Miroslav Matějus st. s časem 8,071s na kolo. Po vyhodnocení těchto výsledků se jezdci postavili na start finále v pořadí: Martin Šponar, Radek Rusmich, Mr. Many, Marek Vácha, Jirka Ročňák, Aleš Raud, Miroslav Matějus st., Petr Svaták a Jaroslav Malý. Následovaly 4 finálovky, aby jezdci dokázali, zda umí zajet pouze nejrychlejší kolo, nebo dokáží ustát sedmiminutové tempo. Zde bylo vidět, že někteří jezdci mají rychlý model, ale správná volba ideální stopy a bezchybná jízda dokáže své. Ve finále se tak do vedení dostal Radek Rusmich, druhé místo obhájil Martin Šponar a na třetím se umístil Marek Vácha.
Druhá kategorie HOBBY byla rozdělena na tříčlennou skupinku juniorů a čtyř člennou skupinku dospěláků. Mezi juniory mezi sebou o první pozici do finále bojovali Michal Wolf a Šimon Horák následováni Václavem Petrem ml. Nejlépe to však vyšlo Michalovi navzdory dvěma technickým problémům, která se mu v průběhu podařilo nasbírat. Do finále tedy z první pozice startoval Michal, následován Šimonem a Václavem. Ve finále už bylo z výsledků jasnější, kdo je ve vedení a kdo na dalších pozicích. Michal si před ostatními pokaždé udržoval minimálně jedno kolo náskok, skončil tedy na místě prvním. Na místě druhém se umístil Šimon a třetí příčku obsadil Václav.
Mezi dospělými chlapi mezi sebou soupeřili Jakub Blecha, Pavel Šponar, Václav Petr st. a Pavel Tichý. Zde celkem neohroženě na prvním místě jezdil Jakub, o pár kol méně měl při dojezdech Pavel Šponar a za ním se s odstupem několika kol držel Pavel Tichý. V tomto pořadí se umístili i na start do finále a všem se svou pozici podařilo obhájit i při dojezdu.
Jak už jsem zmiňoval, kategorie STOCK byla obsazena 10 závodníky. Byly vytvořeny dvě pětičlenné skupinky, z nichž v první závodili tito jezdci: Milan Wolf, Petr Sibeke, Jakub Blecha, Milan Maksymov a Zdeněk Janeček. Druhá byla obsazena jezdci v tomto složení: Mirek Novák, Milan Křeček, Dominik Prášek, Čestmír Doubrava a Martin Šponar. Během pětiminutových rozjížděk se v první skupině Milanu Wolfovi podařilo zajet 41 a 42 kol, což mu vyneslo první pozici ve startu do finále, nejblíže za ním se držel Martin Šponar, který najel 2x 40 kol, další jezdci pak atakovali maximální počet 39 kol na rozjížďku a nejlépe se to podařilo Mirku Novákovi, který tak do finále mohl odstartovat ze třetí pozice. V první skupině jezdci zajížděli velice vyrovnané časy, a tak nebylo vyjímkou, že se těm nejrychlejším podařilo zvýšit počet kol na rozjížďku na 43. Ve druhé skupince už se mezi jezdci sem tam objevila nějaká ta chybička, ale nic vážného, na základě čeho by svou jízdu museli předčasně ukončit. I tak se zde nejrychlejšímu podařilo najet až 42 kol. Ve výsledném pořadí tak na prvních třech místech figurovali tito jezdci: 1. Martin Šponar, 2. Milan Wolf a 3. Jakub Blecha.
Kategorie TRUCK. Mírovo přání bylo vyslyšeno a tato kategorie se velice příjemně rozrostla ze 4 na 8 jezdců. Každý si tak mohl vybrat nějakého "svého" soupeře, se kterým porovnával své síly. Na kvalifikace byly vypsány dvě skupinky se čtyřmi jezdci. V první skupině spolu soupeřili: Tomáš Janeček, Zdeněk Janeček, Šimon Horák a Pavel Tichý. Zde se nejlépe vedlo Tomášovi Janečkovi, který dokázal zajet 36 kol za rozjížďku. Hned za ním se nejlépe umístil Zdeněk Janeček, kterému se podařilo zajet jednou 34 a podruhé 33 kol. Další v pořadí, Šimon Horák, zajel jednou 33 a podruhé 32 kol. Poslední v této skupině dojel Pavel Tichý. Ve skupině č. 2, kde jezdili tito jezdci: Miroslav Matějus st., Jaroslav Malý, Mr. Many a Jiří Ročňák, se nejlépe dařilo Míru Matějusovi, kterému se také podařilo najet nejvíce kol 36. Jardovi Malému se podařilo dojet s výsledkem 36 a 35 kol a za ním se držel Mr. Many se dvěma 34 kolovými nájezdy. Poslední v pořadí dojel Jirka Ročňák. Závodníci se dohodli, že tyto dvě skupinky na finále sesypeme dohromady a tak na finále vznikla jedna osmičlenná skupina. Z prvního místa startoval Miroslav Matějus, ze druhého Tomáš Janeček a ze třetího Jaroslav Malý. Nyní už opravdu záleželo na kvalitně fungujících modelech a zručnosti závodníků, jelikož v poli se nacházeli i výrazně pomalejší jezdci, které bylo třeba předjíždět a nedopouštět se chyb, které by znamenaly propad o nějakou pozici níže. Nejlépe se zde dařilo Tomášovi Janečkovi, který si tak vybojoval první pozici. Druhé místo náleželo Jaroslavu Malému, který během závodu musel opravovat karoserii, jež se mu po kolizi značně polámala. Na třetím místě se umístil Miroslav Matějus, kterému kolize také poškodila karoserii, ale ve značně menší míře než Jardovi.
Následně proběhlo vyhlášení výsledků a ohodnocení závodníků. Díky hojné účasti závody končili okolo 18. hodiny. Závody proběhly bez komplikací a doufáme, že si s námi přijedete zazávodit i 26.3.2016 na, v pořadí již, třetí závod seriálu. Budeme se těšit. Aktuální informace na: https://www.modelkubrk.cz/
Tomáš Janeček
———
Zpět