5. závod Rebels race 27.1.2013
28.01.2013 21:09Další den závodění s Rebelama ze Rtyně v Podkrkonoší máme za sebou a proto se s vámi můžeme podělit s děním na dráze v jednom z dalších reportů.
Na dráhu jsme přijeli ráno akorát když se probouzeli nocležníci, kteří sem přijeli trénovat již v sobotu. Místo pro rozestavění depa jsme si vybrali to samé jako na 4. závodech, což se v průběhu dne neukázalo jako nejlepší nápad, ale nebudeme předbíhat, proč, to se dočtete v následujících řádcích... ;o) . Po rozložení našeho nádobíčka vedle dráhy jsme šli odzkoušet dráhu, jak nám padne do ruky. Po 2 poslední závody byl tvar dráhy vyvěšen na úvodní webové stránce www.teamrebels.cz , což jsme určitě uvítali. Z tohoto náčrtku někteří od nás soudili, že je to rychlá trať a jiným se zase tak rychlá nezdála. Záhy jsme ale zjistili, že opravdu rychlá je. V 9:00 byla zahájena rozprava. Zdenda Beneš nás seznámil s průběhem závodu a s rozdělením kategorií. Startovní listina čítala okolo 80 závodníků. Jeli se kategorie: HOBBY spojená s True HOBBY, STOCK spojená s GTčkama, FORMULE a OPENy.
Kvalifikace začala okolo půl osmé. Kvalifikační jízdy se jeli 4 po 5 minutách. Z těch se započítávali do umístění na start pouze 3 nejlepší. Tato část závodu pro naše účastníky z Rychnova byla opravdu seřizovací než kvalifikační. Některým se všechny „mouchy“ podařilo vychytat opravdu až v prvních finálových jízdách, takže občas nálada v depu byla dost napjatá... I přes počáteční potíže se podařilo v kvalifikaci Radkovi vybojovat 2. místo ve Formulích na startu, Lucce 7. místo v Hobbících ve skupině „C“ na startu, Zdendovi 6. místo v Hobbících ve skupině „A“ na startu a Tomášovi, snad jedinému, kterému se vyhnuli počáteční seřizovací potíže, 1. místo v kategorii Hobby ve skupině „A“ na startu.
Zhruba o půl třetí odpoledne byly zahájeny finálové jízdy. Tyto se jeli 3 po 5 minutách a pro vyhodnocení výsledku v cíli se započítávali pouze 2 nejlepší. Radkovi se podařilo zprovoznit Lucčino auto, ale za oběť musela padnout jedna z formulí, z které zbylo akorát šasi a to ještě bez předního křídla, které zapůjčil Jirkovi Ročňákovi. Na své formuli se Radek už do finálovek také dokázal poprat se řízením, které ho z počátku zlobilo. Zdendovi se do finálovek podařilo vychytat pneumatiky, které se mu předtím klouzaly. Trochu ho ještě pozlobil senzorový kabel, ale tato závada byla také hned odstraněna. Tomáš v 1. finálové jízdě dojel o kolo pomalejší jezdce a došlo ke vzájemnému kontaktu. Následně v rámci fairplay na tohoto jezdce čekal a propadl se o jednu pozici ve startovním poli. Díky této kolizi se o jeho umístění v cíli rozhodovalo až v poslední finálové jízdě. Tato byla opravdu napínavá až do poslední chvíle. není se čemu divit, první místo vybojoval o 2 desetiny sekundy. Trochu nás zamrzelo, že ti závodníci, kteří se umístí na předních pozicích jsou podezíráni z podvodů.
Během závodu došlo i k pár kuriózním případům. Tím bych se chtěl vrátit na začátek k vybrání ne úplně vhodného místa v depu. Toto místo se nacházelo v zatáčce hned za 35 m dlouhou rovinkou. A v důsledku toho docházelo k tomu, že jednou kolem nás prosvištělo kolečko od auta, po druhé Zdendovi kolem hlavy proletělo kolečko od auta i s poloosou a celým zavěšením. A v neposlední řadě nám pod stolkem skončilo i celé auto :-D .
Poslední závodníci dokončily jízdy zhruba o půl páté. Následně proběhlo vyhodnocení a celkové vyhlášení výsledků. Z místní Orlovny jsme domů odjížděly zhruba o půl osmé večer. Momentálně bude následovat menší pauza, jelikož další závod se pojede až v Březnu. Přesné datum je: 3.3.2013. Určitě se na Rebely zase přijedeme podívat a rádi se opět uvidíme ne jen s nimi, ale i s ostatními závodníky z jiných krajů.
Tomáš Janeček
———
Zpět