OPKK 25.6. Hradec Králové
30.06.2011 21:13V sobotu 25.6. pokračoval seriál OPKK, tentokrát se jelo na asfaltové dráze v Hradci Králové na letišti.
Z Rychnova jsme vyjížděli po naložení všech potřebných věcí v 7hod. Cestou jsme se ještě zastavili pro celodenní zásoby jídla a pití v Bille v Týníšti n. O. a pokračovali jsme dále směrem letiště HK. Čím víc jsme se blížili k Hradci, tím víc jsme přestávali věřit, že nám počasí bude přát. U Třebechovic se spustil liják, který nám moc optimismu nedodal, ale nenechali jsme se odradit a pokračovali dál do cíle. S přibývajícími kilometry déšť pomalu ustával a po příjezdu na dráhu, kde již nepršelo, probíhali vysoušecí práce, tak jsme přidali také ruku k dílu. Nálada všech zúčastněných byla dobrá, takže šla práce dobře od ruky. Na asfaltu se začala objevovat suchá místa a nedočkavci začali opatrně vyjíždět se svými závoďáky, aby otestovali stav závodní dráhy.
Kolem desáté hodiny proběhla krátká rozprava a následně začalo to, kvůli čemu jsme sem všichni přijeli. Tři kvalifikační rozjížďky a čtyři finálovky. V tuto sobotu se sjelo 12 formulí, 11 stocků a 4 GT Mini a v každé kategorii se postavili na start všichni najednou. Nekonalo se žádné dělení do skupin, čímž byl závod zajímavější, především v kategoriích Formulí a Stocků, kde byl startovní rošt i tribuna, téměř plně obsazen.
Samotný závod probíhal obvyklým způsobem a nebyla nouze ani o technické problémy, nebo o karamboly, samozřejmě se našli i tací, kteří byli pečlivě připraveni a se žádnými problémy se nepotýkali.
Jako obvykle první kvalifikační rozjížďka připadla na kategorii GT Mini, ve které nám po třech rozjížďkách opět Honza Petr předvedl, že první místo patří jemu, na druhém místě se na startovní rošt do finálových jízd postavil Lukáš Vater a třetí místo patřilo Martinovi Špráchalovi. Toto pořadí se nezměnilo ani po finálových jízdách.
konečné pořadí GT Mini
1. Honza Petr
2. Lukáš Vater
2. Martin Špráchal
Druhá kategorie připadla na formule, kde byl startovní rošt o poznání plnější, celých 12 formulí obsadilo téměř celou startovní rovinku. I v této kategorii se hodně přemýšlelo jaké obutí zvolit s ohledem na počasí, které nechtělo nechat dráhu dostatečně oschnout a prohřát. Takže většina pilotů zvolila pro kvalifikaci gumy a do finále se začalo pomalu přecházet na mechy. V kategorii formulí si vyjel po třech rozjížkách "pole position" Radek Rusmich, druhé místo patřilo Martinu Volákovi a třetí vybojoval David Špráchal. V této kategorii se hodně bojovalo a tak se pořadí na staru nezopakovalo do konečných výsledků, jak tomu bylo v "gétéčkách". S ohledem na početné startovní pole byly již předem očekávány karamboly a někteří piloti se obávali především první zatáčky. V tomto závodě jsem opravdu ocenil start z prvního místa, protože obavy z první zatáčky se naplnily, ale začalo to vždy až za zadním křídlem mojí formule :-) Drobné karamboly byly dále i v průběhu závodu, na což doplatil i vedoucí jezdec průběžného pořadí Česťa Doubrava, který byl nedobrovolně "sestřelen" což se také podepsalo na jeho umístění mimo "bednu". Marek Vácha se potýkal s nastavením svojí "stodevítky" a několik pilotů řešilo problémy s obutím až do poslední finálovky. Po čtyřech finálových rozjížďkách formulí se zlepšil Jirka Ciran, který dojel do cíle první, Radek Rusmich si o jedno místo pohoršil a David Špráchal si ponechal místo, ze kterého startoval. Nejvíce zazářil Martin Minyuk, který se po problémech v kvalifikaci a následně startu z posledního místa probojoval na konečné čtvrté místo s minimální ztrátou na třetího jezdce.
konečné pořadí FORMULE
1. Jirka Ciran
2. Radek Rusmich
3. David Špráchal
Třetí kategorie v pořadí a zároveň druhá nejsilněji obsazená byla kategorie Stock, ve které se postavilo na startovní rošt devět závodních strojů různých značek. V této kategorii startovali také všichni najednou, takže také panovaly obavy z první zatáčky. Scénář první zatáčky byl ve stockách o poznání akčnější, protože musel být po velkém rachotu lexanu závod restartován. Nejen ve formulích, ale i ve stockách se začali účastnit seriálu OPKK noví závodníci, takže je startovní pole proloženo jezdci, kteří teprve sbírají cenné zkušenosti. Díky tomu je závod o hodně zajímavější. Po kvalifikacích začali plnit první místa startovního roštu známá jména jako jsou Petr Jan, Krejčík Karel, Volák Martin atd. Prostě nic co bychom neočekávali :-) I v této kategorii se sváděli velké boje a díky již zmíněným nováčkům jsme mohli vidět hodně předjížděcích manévrů, takže bylo pořád na co koukat. Nepředjíždělo se ale pouze ve středu startovního pole, předjíždělo se i na špici a proto došlo také ke změně v pořadí v cíli, kdy si vyměnili pozice Honza s Karlem. Martin se spokojil s místem ze kterého se do závodu vydal, takže nové "nahříváky pneumatik", které si do tohoto závodu přivezl, nejspíš nevyvinuly tu správnou teplotu jakou potřeboval a tak se posun směrem nahoru nekonal :-)
konečné pořadí STOCK
1. Karel Krejčík
2. Jan Petr
3.Martin Volák
Jak jsem již psal, kategorie tohoto závodu nebyli děleny na skupiny a tak závod ubíhal poměrně rychle. S jednou delší přestávkou mezi kvalifikacemi a finálovkami a dvěmy cca o pět minut prodlouženými pauzami na nabíjení, byl závod dojetý kolem 16té hodiny, což vyhovovalo všem zúčastněným. Poté byly rozdány ceny a diplomy a všichni jsme se rozjeli do svých domovů.
Můžete navštívit fotogalerii k tomuto závodu.
Seriál OPKK bude pokračovat dalším závodem, který se pojede už 9.7.2011 na asfaltu ve Dvoře Králové n.L. Cestu k přihlášce do tohoto závodu najdete na hlavní stránce našeho vebu.
RR
———
Zpět